Akumulatory Bosch Silver Plus
 

 
<< powrót   
 

 
W maju 2001 roku firma Bosch wprowadziła na polski rynek nową generację absolutnie bezobsługowych akumulatorów pod nazwą Bosch Silver Plus. Dotychczasowe technologie produkcji akumulatorów konwencjonalnych, hybrydowych, a także nowszego typu (Bosch SR), opierały się na użyciu ołowiu, antymonu i/lub wapnia, co ograniczało okres ich użytkowania. Bosch Silver Plus to kolejny członek rodziny akumulatorów budowanych w tzw. "srebrnej technologii". Nowy akumulator Bosch Silver Plus bazuje na zastosowaniu sprawdzonego stopu srebra, ołowiu i wapnia oraz usprawnieniu drogi przewodzenia prądu poprzez zmianę układu żyłek i promieni siatki. Zmodyfikowana nowatorska geometria siatki, umożliwiająca wydajny przepływ prądu, zwiększyła o 30% moc startową akumulatora w porównaniu do poprzednika, oraz poprawiła odporność akumulatora na cały szereg obciążeń. Bosch Silver Plus jest dzięki temu bardziej odporny na długie i trwałe obciążenia, wysokie temperatury w silniku i niskie temperatury otoczenia. Dzięki temu okres eksploatacji, w porównaniu z dotychczasowymi bateriami, został wydłużony aż o 20%.
 
W trakcie badań akumulatory wykorzystujące "srebrną technologię" zostały poddane testom obciążeniowym w szczególnie trudnych warunkach pracy. Jako miejsce testu wybrano miasto Las Vegas w USA, znane z bardzo wysokich temperatur powietrza w dzień oraz niskich w nocy, a także szczególnego zagęszczenia ruchu ulicznego. Srebrne akumulatory Bosch zostały zamontowane w wielu samochodach i poddane wielomiesięcznemu testowi eksploatacyjnemu. Mimo wysokich temperatur (obciążenie termiczne akumulatora w komorze silnika, długotrwała jazda na krótkich odcinkach i w korkach miejskich), akumulatory Bosch znakomicie przeszły test, pozwalając przejechać ponad 90 000 mil (ok. 150 000 km). Dla porównania - konkurencyjne akumulatory hybrydowe i wapniowe starczały w takich samych warunkach pracy tylko na 45 000 mil (ok. 75 000 km).
 
Zastosowane w akumulatorze stop ołów-wapń-srebro, nowoczesna geometria siatek, grubsze płyty i większy zapas elektrolitu nad płytami akumulatora zwiększają także zdolność ponownego naładowania. Nowy Bosch Silver Plus nawet po głębokim rozładowaniu całkowicie się doładowuje. Dzięki temu nie szkodzi mu jazda na krótkich dystansach, a niewielkie samorozładowania nie sprawiają problemów w rozruchu silnika.
 
Akumulator Bosch Silver Plus jest wyposażony ponadto we wskaźnik naładowania Power Control System, pozwalający każdemu użytkownikowi na ocenę sprawności akumulatora. Przy pomocy zmieniających się kolorów w "oczku" umieszczonym na górnej pokrywie akumulatora wskaźnik informuje o stanie akumulatora:
 
kolor zielony oznacza "Akumulator jest w pełni sprawny i ma napięcie powyżej 12,4 V",
kolor szary  "Akumulator powinien zostać doładowany. Napięcie pomiędzy 12,0 a 12,39 V",
kolor biały  "Akumulator powinien zostać wymieniony. Napięcie poniżej 12,0 V". 
 
Specjalnie dla potrzeb akumulatora Bosch Silver Plus unowocześniono jego wzornictwo. Nowe, dodatkowe płytki zwiększyły wytrzymałość i odporność obudowy na wstrząsy. Zabezpieczona na wypadek wypływania elektrolitu pokrywa labiryntowa zapobiega zapłonowi wstecznemu. Komfortowy uchwyt ułatwia transport gotowego do montażu akumulatora. Akumulator jest w pełni bezobsługowy (wyeliminowana została konieczność uzupełniania go elektrolitem), a po zużyciu można poddać go procesowi recyclingu.
 
Akumulator Bosch Silver Plus to efekt wieloletnich doświadczeń i intensywnych badań naukowych. Czołowi producenci samochodów, jak Audi, BMW, Citroen, Ford, Peugeot, Saab, Volvo i VW stosują już srebrną technologię w pierwszym wyposażeniu swoich aut. Dzięki wskaźnikowi Power Control System oraz pokryciu zapotrzebowania rynku europejskiego, sięgającemu ponad 80%, akumulator Bosch Silver Plus jest atrakcyjnym produktem dla warsztatów samochodowych i placówek handlu specjalistycznego.
 
Zalety:
  • minimalne zużycie wody
  • odporność na korozję
  • 20% dłuższy czas użytkowania w porównaniu do klasycznych akumulatorów
  • 30% większy prąd rozruchu w porównaniu do akumulatora Silver
  • duża odporność na wysokie temperatury w komorze silników nowoczesnych samochodów osobowych
  • odporność na głębokie rozładowania
  • 100% komfortu obsługi
  • ulepszony uchwyt
  • nowy atrakcyjny wygląd

 

 


 

Webmaster: Robert Świderski

2001-09-26